Det som göms i snö kommer fram vid tö...

Känner för att skriva av mig lite, det är såklart inte så kul att läsa, men ni får stå ut ;P...

Varför plockar inte folk upp efter sina hundar?

Jag förstår att om bajset ligger ute i djupsnön är det svårt att komma åt att plocka upp den och svårt att trampa i den...
Men, varför plockar man inte upp när bajset ligger i trottoar kanten?
Det är inte härligt att trampa i hundbajs, och det ser verkligen inte piffigt ut.

Samma visa varje år...
När snön töar bort ligger det stora högar med bajs över hela trottoaren, man får liksom smyga fram på tårna för att inte trampa i det. (Okej, kanske överdriver lite, men...)

Jag fattar inte vad som är så svårt? Ja, visst är det äckligt, men ännu äckligare är det ju att trampa i det?

Ja, som sagt, ville bara skriva av mig lite, stör mig så på att folk inte plockar upp efter sina hundar...


Kommentarer
Postat av: Ebba

Samma sak här! I de mest hundtäta områdena är det flytande hundbajs överallt när det töar!! Inte roligt..

2012-02-02 @ 18:59:13
URL: http://ebbamolly.se
Postat av: P.S Hundar

håller med, inte alls roligt!

2012-02-03 @ 07:25:49
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu