Tips?

Kosmos ska ställas ut i Mars, och jag är inte så erfaren av utställningar, så hans uppfödare ska vara "handler" (tror jag det kallas) åt oss.

Men det är jag som ska lära honom stå.
Han vet att "stå" betyder att han ska stå stilla, men snyggt är det inte.
Svansen sjunker och bakbenen är kaos.

Jag har provat att försöka rätta till hans bakben, men han backar bara då.

Någon som har något tips hur man ska göra för att få honom att stå snyggt?

Svansen:

Bild från 9 veckors dagen, svansen vissnar och har alltid gjort det - när han har tråkigt. Sådär snyggt...
Tips, någon?

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

När jag tränade med Ronja, så började jag som du, med att hon skulle "stå". Därefter skulle jag få henne att tycka att det var roligt, och vara förväntansfull! Lockade med något riktigt gott, och tränade dessutom mycket ögonkontakt. På bilden ser han ju inte så värst road ut, hihi. Men väldigt söt ;-)

/Susanne

2012-01-28 @ 20:05:56
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Sara

Försök att lära honom att ställa sig själv låtsas kasta en leksak eller godis och belöna snabbt innan svansen sjunker tränar du med klicker brukar det funka :)

2012-01-28 @ 20:30:42
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Mathilda

Tack så mycket! Gå på en utställningsträning så får du förhoppningsvis all hjälp du behöver :)

2012-01-28 @ 21:47:33
URL: http://mathildashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu